diumenge, 21 de febrer de 2016

The corriols of the calçots

Diumenge 21 de Febrer de 2016

Doncs va vinga...ja sabem el què i el com de la Bisisi - Calçotada d'aquest any, ruteta senzilla tant física com tècnicament, ruta més aviat pistera pel tema de que hem d'arribar a una hora prudent per fer la manduca que ens esperarà, això si, pujades dures n'hi ha d'haver una si més no, algun pas complicat també en tindrem, algun tram de fangueix també, que si no acabem bruts no és el mateix, però en definitiva res que no es pugui fer sense problema, a més, tindrem un bonus track, mai millor dit, segons l'hora que arribem al punt del bonus mirarem què fem, seran uns 6 kms més, uns 3 de pujada dura i uns 3 més de baixada que no sabem com serà perquè no l'hem provat, així que...comencem?, u que?.

Doncs si...comencem, ho farem al parking del restaurant en el que ens fotrem la calçotada, la Fàbrega, sortirem per un primer tram d'asfalt per la zona de Quintana de la Coma fins a trobar la pista que ens portarà fins a la Casanova de la Coma, aquí ja trobarem el primer corriol del dia, fàcil i que ens portarà fins a Quintana de la Gònima, enllaçarem amb una pista pel Serrat Llarg i que ens farà ciclar pel Pla de Castellnou tot passant per Can Clapés, seguim per pista fins al Molí del Masot, aquí ens tocarà fer una il·legalitat creiem, ens endinsarem el més ràpid possible (per tal de que no ens renyin) cap al Serrat de la Burra per camí particular,  lloc on trobarem el Torrent del Gai i el pas del fang i alguna "tifa" de vaca que deiem abans, després ja si que si, trobarem la primera pujada important de la ruta, pujada amb pedres a dojo, pujarem cap a la Serra del Masot, també per pista, passant pel Pla del Cospinar i fins al Pla del Gomar, ara ja per corriol al costadet mateix de la carretera que ens haurà de portar fins a la mateixa entrada del poble de Collsuspina, haurem d'agafar un trocet petit de carretera, així que haurem d'anar amb una mica de precaució, just abans d'entrar al poble de Collsuspina agafarem una pista a ma dreta, pel Pla del Violer fins a Can Pedrós, aquí agafarem el corriol més xulu de la sortida.
Aquest corriol és xulu de collons si, però s'haurà d'anar en compte en algun dels trams ja que a ma esquerra hi ha un barranquet que seria bó no anar-hi a parar, així que si us plau anem-hi amb cura, però que xulu que és el mal parit, a mig corriol trobarem les Coves del Toll, que segons el temps és lloc ideal per fer el "bucata" de rigor de la sortida, després del "temtempie", més corriol, ole, en acabar el llarguissim corriol tornarem a agafar una pista, amb un altra pujada important, pedregosa i en algun tram tècnica que ens passarà per la Tuta i les roques foradades i que ens enllaçarà amb una altra pista, aquesta de baixada ràpida, arribarem al Solell del Verdeguer, girarem a mà esquerra per agafar un petit corriol de baixada per anar a veure la Verge de Fontscalents situada a la Bauma del mateix nom, sortirem de la bauma resseguint la Riera de Fontcalents, per corriol amb algun pas exposat també, així que millor no arriscar no fos cas que acabem mullats, arribarem a les Esplugues, cases fetes a la mateixa roca de la muntanya a la població de Castellcir, més pista altra vegada, ciclant pel Solle de les Esplugues i el Sollel del Molí Nou, aquí agafarem l'últim corriol del dia per anar arribant al bonus track, passant pels Horts del Moli Xic, fina a trobar la carretera, a l'alçada dela Estanys de la Ginebreda, farem l'última pujada, per pista, passarem per l'Ermita de Sant Gaietà fins a la Ginebreda.
Aquí trobarem al bonus track, els que ja en tinguin prou, girarem a mà dreta per anar cap al restaurant, per pista-corriol pel mig del bosc del Prat del Bou, els que vulguin seguir i segons el temps, quedarà una pujada important fins al Collet del Mas Clamí, ciclant per la Miranda, aquí ja només quedarà baixar per corriol trialera, creiem ja que aquest tros no el tenim provat, i que ens reunirà amb la resta dels companys a la mateixa entrada del restaurant.
Apa doncs, ja us he fotut la parrafada de torn, però es bo que sapigueu el què ens trobarem a la ruta, u que?.
Res més...petons i abraçades, que cadascú agafi el que més li agradi.
I sisi...AMUNT SEEMPRE AMUNT.

Dades de la ruta:

Distància: 26 kms.
Desnivell: 649 mts.
Hora de trobada: 9:00 del matí.
Hora de sortida: 9:15 del matí.
Lloc de trobada: Parking del restaurant La Fàbrega.
Dificultat de la ruta: Segons el nivell de cadascú.

Llista d’assistents:
1. David 14. Toni Gámez 27. Roser Capdevila
2. Eugènia 15. Elisa Solé 28. Xavier Cabot
3. Felipe Betete 16. Ferran Pons 29. Cristina Ribet
4. Silvia Mas 17. Rosa Canals 30. Miquel Cano
5. Carme Cozar 18. Viqui Rubio 31. Anna Gonzàlez
6. Jorge F. Zaurín 19. Sergi Recto 32. Gemma Pérez
7. Anna Quirantes 20. Alfred Ramírez 33. Rosa Rosae (calçotada)
8. Vincent VG 21. Jero Serret 34. Rosa Mañe (calçotada)
9. Jordi Flores 22. Carme Gràcia 35. Carme Cano
10. Joan Mas 23. Neus Amaya 36. Josep Martínez
11. Sol Karin 24. Josep Bolaño 37. Toni Clapes
12. Elena Rosés (calçotada) 25. Sergi Rodríguez
13. Xavi Bartra 26. Verònica Moreno

Dades Calçotada:

Data límit ingrés: 14 de Febrer de 2016.
Preu dinar: 25€.

Menú calçotada:
Primer plat: Segon plat: Postres:
12 Calçots Graellada de carn (3 peces)
Butifarra, pollastre, xai
A escollir el mateix dia
Patates panaderes amb la carn, pa de coca, aigua, vi i cafè.

Limitada a 30 participants pel bon funcionament de la diada Bisisicletera.
Recordeu...som un grup d'amics que es troba per tal de fer una sortida en Bisisi de muntanya, per tant, cadascú es fa responsable de si mateix i dels seus actes i fets, així com de que disposa de la seva corresponent assegurança per la pràctica del nostre esport.