dissabte, 18 de febrer de 2017

Bisisi - Càlçot 2017

Diumenge 12 de Març de 2017

Vinga va, anem per feina que aquesta vegada hi ha tema, a veure com sortirà la cosa, tindrem tres rutes, la original com sempre, l'alternativa, que aquesta vegada a més d'esquivar els trams més difícils, també la farem una mica més curta que la original, i una de curta que ho esquiva tot, tant la distància com la dificultat, si al final de la diada Bisisicletera us ha agradat la idea, ho prepararem per cada sortida, no ens agrada perdre companys perquè les rutes siguin massa exigents, es tracta de fer el Bisisi més gran i per tots, no més petit, u que?... al final decidim.

Al tantuuu!!!...els que farem la ruta original, aquesta vegada hi ha una trampa en forma de bucle, o globus, o com li vulguem dir, el track hi ha un lloc que es creua i fa una mena de bucle, això és per què pujarem per un lloc i baixarem per una trialera que anirà a parar altra vegada al tram que ja haurem fet, ja ho veureu al track, a més el dia de la sortida ho aclarirem millor, no ens agrada que el track es creui, però en aquest cas creiem que val la pena.

Comencem, les tres rutes surten del mateix lloc i els sis primers quilòmetres són comuns, passarem pels Pèlags de Vilobí, a la Muntanya dels Picolis, entre pista i algún petit corriol, arribarem a la Carretera BP2121, compte a l'hora de creuar amb els cotxes no ens féssim mal, trencarem a l'esquerra per agafar una pista que ens anirà pujant mica en mica cap a can Rodamilans, més pista, ara de baixada fins a la Riera de Pontons, aquí encara tots plegats, agafarem un corriol que ens farà resseguir la riera, tot creuant-la de tant en tant, ja estarem a Sant Martí Sarroca, passarem per sota del castell fins que arribarem al tram en que la curta es separa de les altres dues rutes.

Ruta Original i alternativa

Els que optem per la ruta original i alternativa girarem cap a l'esquerra per començar a pujar, per pista, primer per una mica d'asfalt i després ja per pista de muntanya, aquí ja trobarem les primeres pujades per començar a escalfar les cames, una vegada a dalt, ja agafarem la primera baixada per corriol amb algo de pedra sense cap complicació, tornarem a estar abaix, així que haurem de tornar a pujar, per pista en bon estat, un altra tram de corriol pedregós ens baixarà fins a Can Guardia, ens trobarem un altra pista força ample, l'anirem remuntant per anar a buscar el desviament que ens haurà de portar a creuar la Riera de Comallera, aquí ens trobarem la primera alternativa de la ruta, que pujarà per pista, els que fem l'original la pujada serà per corriol, dels que s'ha d'apretar algo més que les dents, ens trobarem tots per fer un altra tram de pista d'enllaç, una mica més endavant hi haurà el segon tram alternatiu que baixa per pista trencada i pedregosa fins a Can Samuntà, l'original ens baixarà per un corriol-trialera fins al mateix lloc,

Ja tos junts altra vegada, ciclarem per corriol fàcil fins al Fondo del Bocet, aquí hi trobarem una pujada per corriol, un dels trams més tècnics, pujada per pedres a "tutti plen", això si, no és massa llarg, en aquest lloc anirem a trobar una pista que ens portarà al bucles que us hem parlat abans, els de la ruta alternativa el passarem de llarg, els de l'original seguirem recte per anar a buscar una pujada per corriol, només al final haurem de posar peu a terra, o no, un cop estiguem a dalt, baixarem per un corriol-trialeru la mar de divertit, anem amb compte, tornarem a ser al lloc que ja haurem ciclat poc abans, ara ja seguirem avall junt amb el track alternatiu, fins que anirem a trobar el Torrent de Can Biel, aquí es tornaran a separar les dues rutes, l'alternativa seguirà per la pista tot resseguint el torrent, (aquí és on hi ha la retallada en quilòmetres),i la  original trencarà a mà esquerra cap a les Planes d'en Morgades.

Vale, tot controlat?, esperem que si, la original agafarà un corriol de baixada, un corriol força llarg amb algun tram de "oju peligru", tot per les Planes d'en Morgades, arribarem a una pista que ciclarem per acabar de baixar, trobarem i agafarem un altre corriol, aquest de pujada, fins que arribarem una pista just al costat de la Riera de Marmellar, pista que haurem de pujar fins a trobar el Puig d'en Morgades, lloc on trobarem els companys de la ruta alternativa, ja estarem tots plegats un altra vegada, seguirem pista fins al Turó dels Pins de Samuntà, ara ja baixarem cap a la Riera de Comallera, per corriol que hauran ciclat els companys de la ruta curta, fàcil i ben divertit, "no se vayan todavía, aún hay más", aquí remuntarem per pista, amb algún "repechón" fins a la Plana de l'Eudalt, ens quedarà agafar un corriol de baixada fins a Cal Jepet, "oju" al creuar la riera que són només dos taulons, a Cal Jepet ja anirem per pista cap a la "manduca", agafarem algun corriol d'aquest de poble, cura amb la gent que hi pugui haver, i després ens tocarà agafar el camí rural per tal de tornar el més aviat possible cap a Vilobí.

Hem d'avisar que la rutes original i alternatives, en els primers sis quilòmetres aniràn i tornaran pel mateix traçat, ja que si no ho feiem així les rutes s'allargaven masses quilòmetres, o sigui que tronarem a passar pels Pèlags de Vilobí.

Ruta curta

Els que opteu per la curta, agafarem una pista en molt bones condicions que va pujant suaument, passarem al costat de l'Ermita de Sant Joan de Lledó, girarem a mà esquerra seguin per pista, ara de baixada per anar a petar a Can Jepet Reventós, creuarem la riera per un pont, i aquí ens trobarem la pista de pujada cap a Can Grau, pujada progressiva no gens exigent, passat Can Grau ens trobarem amb els Costes de la Carrerada, trencarem a mà esquerra per tornar a ciclar una pista que ens anirà pujant fins al Turó dels Pins de Samuntà, ara si, baixarem cap a la Riera de Comallera (sense aigua), baixarem per corriol (que us pensaveu que no n'hi hauríen?, homeeee), corriol facilet i molt xulu per dins del bosc, vinga, una vegada abaix, agafarem un altra pista, la que té la pujada més important de la ruta, això si, no és gens llarga, ja de baixada per pista trencada que ens deixarà a Can Samuntà, aquí agafarem un corriol força llarg i que té un pas de trialera molt petit, només seran uns 6-8 metres que haurem de fer a peu, i ja estarà, el corriol ens deixarà a la Plana de'Esquenella, només ens quedarà fer els últims quilòmetres per asfalt creuant els camps fins a Vilobí.

Dades de la ruta:

Hora de trobada: 8.30 del matí.
Hora de sortida: 9.00 del matí.
Lloc de trobada: Carrer Torrent a Vilobí del Penedès.
Dificultat de les rutes: Segons el nivell de cadascú.
Preu calçotada: 24 Eurus.
Número de compte bancari: ES41 2100 3258 1822 0012 7991
Data límit ingrès: 7 de Març de 2017.

Tracks de les rutes:

7. Rosa Canals22. Elisa Sole
8. Liam23. Toni Gamez
9. Xavier Bartra24. Alfred RamirezNomés calçotada
10. Elena Rosés25. Marga Uceda1. Jordi Batallé (Només calçotada)
11. Diego Piferrer 26. Felipe Betete 2. Mari Gonzalez (Només calçotada)
12. Pilar Laborda 27. Sergi Rodriguez Només Bisisicletada
13. Lidia Ferrer 28. Verónica Moreno 1. Neus Amaya (Només Bisisi)
14. Carme Cozar 29. Toni Clapes 2. Jordi Tao (Només Bisisi)
15. Ferran Pons 30. Oscar Laborda 3. Rosa Mañe (Només Bisisi)

Recordeu...som un grup d'amics que es troba per tal de fer una sortida en Bisisi de muntanya, per tant, cadascú es fa responsable de si mateix i dels seus actes i fets, així com de que disposa de la seva corresponen assegurança per la pràctica del nostre esport.