divendres, 3 de febrer de 2017

No sabem a on, però pedalarem, u que?

Diumenge 12 de Febrer de 2017

Doncs ja ho tenim això, anirem a pedalar a Sant Martí de Tous, una ruta mixta, amb trams de pista i diversos corriols, alguns exigents tant de pujada com de baixada, no patiu, també hi ha track alternatiu, com que aquesta vegada sembla que no serem molta gent, farem unes miques més de quilòmetres, sobretot a la ruta original en que hi haurà una baixada final de les de "agarrate y no te menees".

Sortirem del poble de Sant Martí de Tous, començarem per pista en bon estat per anar escalfant motors, anirem resseguint la Riera de Tous, passant per Cal Perdut i el Mas Tous, tot en pujada suau amb algun "repechón", sobre el quilòmetre 5 ja comencerem a trobar els primers corriols, facilets i sense cap dificultat tècnica, anirem alternant pista i corriols fins a endinsar-nos a la Serra de Ca L'Erota, i aquí començarà la festa oeoeoe, agafarem corriol maco maco però, hi haurà trams que segur haurem de fer a peu, això si, no són trams llargs, així que mica en mica, un petit tram de pista de bona pujada ens portarà a l'entrada d'un altra corriol que ens farà ciclar per la Rasa Gran i que ens deixarà a una pista que ens passarà per Can Maiol fins a la Plana del Mas, ara anirem cap al barranc de l'infern, per corriol, aquí trobarem el primer tram de l'alternatiu, els que seguiu per l'original fareu un tros més de corriol de pujada amb una baixada final de traca i mocador, així que molt de compte, seguirem el corriol fins a un tram de pista d'enllaç fins a un altre corriol, ja estarem de ple en el Barranc de l'Infern, fot por i tot el nom dels collons, però res de l'altre món, acabarem el corriol i estarem a la Vinya de la Cervera, pim pam pim pam.

Seguim...ara ens tocarà fer un tros de pista, amb algun tram de pujada de les de perdre les amistats, ja sabeu, una vegada haurem pujat, agafarem un altre corriol, aquest és un puja baixa, facilet, poc a poc i anar fent, resseguint la Riera de la Goda, arribarem a una pista, trencada i de pujada anomenada Camí Ral d'Igualada, un tram no gaire maco d'enllaç, passarem per Cal Pera, aquí hi haurà un altre tram de l'alternatiu, pujada per pista, l'original puja per corriol del d'apretar les dents, u que?, una vegada a dalt en trobarem tots per fer la baixada per pista, baixada ràpida així que no us flipeu que podem venir vehicles de cara, en acabar la baixada una mica d'asfalt pel GR, girarem a mà dreta per fer un bon tros de pista que en el cas del track alternatiu, ja ens portarà directament al punt d'inici de la ruta, tot passant pel Cal Maginet i l'Ermita de la Mare de Deu de la Roqueta, fins a arribar a Can Menjapalla el tram és comú per tots, a partir d'aquest punt, els del track alternatiu ja estareu a punt d'acabar, els que volgueu seguir, quedaran 7 quilòmetres encara, girarem a mà dreta per fer una pujada per pista, pujada exigent fins a arribar a Sant Maria de Miralles, i aquí ens trobarem la baixada, per la Socarrada de l'Aubreda, baixada força difícil i tècnica en bona part del traçat, agafarem el Torrent de de la Roqueta, tot per corriol, força pedregós i complicat, més corriols tècnics i trialeres fins a la Riera de Tous, i ja estarà, només ens quedarà arribar al poble i reunir-nos amb els que ja estaran fent la cerveseta al bar.

Dades de la ruta:

Distància: 30 kms alternatiu, 37 kms original.
Desnivell: 854 mts. alternatiu, 1174 mts. original.
Hora de trobada: 8.45 del matí.
Hora de sortida: 9.00 del matí.
Lloc de trobada: Carrer de Sant Valentí de Sant Martí de Tous.
Dificultat de la ruta: Segons el nivell de cadascú.
Tracks de la ruta:

6. Pilar Laborda

7. Silvia Mas

8. Juan Antonio Arnaldos

Recordeu...som un grup d'amics que es troba per tal de fer una sortida en Bisisi de muntanya, per tant, cadascú es fa responsable de si mateix i dels seus actes i fets, així com de que disposa de la seva corresponen assegurança per la pràctica del nostre esport.